NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة منقول واقعية ترى يا قلب أحببت من (للكاتبة ريحانة الجنة) ـ أربعة وثلاثون جزء

بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة السابعة عشر٣ قوس أيمن (في بورتوا السخنة ) مهاب ونغم بيتمشوا علي البحر ومسكين ادين بعض. مهاب: عجبك المكان يا قلبي نغم : موت يجنن جميل اوي مهاب: كل ده لا انا بغير . مش عايز حاجة تجننك غيري نغم : هههههههه طبعا مجنونة بيك انت حبيبي. مهاب: انتي اللي حبيبتي وروحي انا قلبي مدقش غير معاكي انتي وبس نغم : يعني خلاص نسيت كل الستات اللي كنت تعرفهم ومش ممكن تحب غيري مهاب: هههههه اه و**** نسيت جالي فقدان ذاكرة نغم: هههههه ححاول اصدقك. بس اعمل حسابك يوم ما تبص لغيري. انا اللي هموتك مش العصابة مهاب: يا واد يا شقي انت. عموما متقلقيش. انا قلبي مفتاحه معاكي انتي وبس. نغم: وانا خلاص رميت المفتاح في البحر ده علشان متعرفش تخرجني من قلبك. مهاب: ابتسم. بقولك ايه ما تيجي نرجع الشاليه. نغم: ههههههه لا انا عايزة اقعد علي الصخرة دي شوية مهاب: امم دي ماشي وكمان هسمعك اغنية حلوة علشان تعرفي ان خلاص مفيش في حياتي غيرك انتي وبس لحد ما اموت. نغم: بعد الشر عليك متجبش سيرة الموت تاني كفاية اللي حصلك قبل كدة. انا خلاص مقدرش اعيش منغيرك. مهاب: باس ايديها. حاضر تعالي بقي. واخدها مهاب وقعدها علي الصخرة ووقف جنبها وسمعها الاغنية دي وهي كانت حضناه وهو واقف جنبها. وكانت اغنية لذيذة( لعمرو دياب اسمها اهو ليل وعدي)( اهو ليل وعدي ليل وعدي ليل وراح. اهو ليل وعدي ليل وعدي معتش تاني جراح. ملكيش في الكون بديل ما صعب ومستحيل. اعشق واحب واميل. معقولة احب عليكي. هنعيش كتير حكايات. وان كان علي الماضي فات. دلوقتي امنيات العمر كله ليكي. اهو ليل وعدي وراح. اهو ليل وعدي معتش تاني جراح. اجمل ما فيكي روح. قلبك كتاب مفتوح. دلوقتي مش مسموح لحد يبص ليكي. اهو ليل وعدي) وبعد الاغنيه مهاب لفلها وحوطها بإيده. مهاب: هاه فهمتي نغم: ابتسمت اه فهمت. مهاب: حبيبتي . اوعي تخافي من اي حاجة وانا معاكي. انا مش ممكن افكر في غيرك. انا مفكرش في حاجة غير فيكي وفي اني ازاي اسعدك واحميكي نغم: اه يا مهاب. انا مش عارفة ازاي كنت عايشة من غيرك. قبلك كانت حياتي. ملهاش طعم. جامعة ومذاكرة وشغل. مكنتش بفكر في نفسي اصلا. بس من يوم ما شوفتك وانت دخلت قلبي وعقلي مكنتش ببطل تفكير فيك مش عارفة لو مكنتش روحت الحفلة وشوفتك. كنت هقبلك ازاي مهاب: حضنها. اكيد كنا هنتقابل في مكان تاني. حبيبتي احنا اتخلقنا علشان نكون مع بعض. ومن بعيد كان في تلاثة رجال بيتمشوا. ودول كانوا ظباط ومن دفعة مهاب وسامح. وكانوا. زياد الكومي. و. رأفت.و. ماجد. زياد: بصوا مين هناك. مش ده مهاب عز الدين اللي حاضن البنت اللي هناك دي. رافت: اه تقريبا هو تلاقيها موزة جديدة. ماجد: **** يهده مبيعتقش. زياد: بس شكلها جامدة. بقول ايه تعالوا نرخم عليه شوية رافت: لا بقولك ايه بلاش مهاب. انت عارفه. دماغوا جزمة ماجد: اه يا زياد مش حابة فضايح. وانت وهو مبتقبلوش بعض ولا بتتفقه زياد: مش عيب عليكوا وانتوا شحطة كدة وخايفين منه ماجد: لا مش خوف. بس مهاب طبعه صعب واحنا بنحتاجه في شغلنا بلاش نخسره علشان شوية هبل زياد: طب ايه رايك بقي انا رايحلوا. وكمان هعلق منه البت دي. رافت : بلاش يا زياد زياد: تعالوا انتوا بس وملكوش دعوة. وقربوا من مهاب ونغم اللي كانوا بيتكلموا ويضحكوا. وجه زياد من وراه مهاب وخبط علي كتفه. ازيك يا هوبا. مهاب: لف كعادته بمنتهي الثبات والثقة. ولما شاف زياد ورافت وماجد. بان عليه الغضب. اهلا زياد ازيكم يا رجالة. ماجد: ازيك يا مهاب عامل ايه. رافت : حمد علي السلامة عرفنا انك كنت مصاب. بس معلش مجناش نشوفك. انت عارف مأموريات ووجع قلب. مهاب: ولا يهمكم. عادي انا الحمد لله بقيت كويس زياد: وهو بيبص لنغم. مبروك الترقية سمعنا انك اترقيت. مهاب: اه عقبالك. زياد: ياريت. بس انت كل القيادة بتحبك وخصوصا اللواء سراج. عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة الثامنة عشر٣ قوس أيمن في الصباح في شاليه مهاب ونغم نغم صحيت ولقت مهاب حضنها ابتسمت وحاولت تشيل ايده بالراحة بس اول ما شالتها لقته حضنها تاني وقربها اكتر نغم: ههههههه ايه ده انت صاحي مهاب: ابتسم وهو بيملس علي شعرها بحنيه. من بدري بس كنت بتأمل كل تفصيلة فيكي. ومحبتش اصحيكي نغم: ابتسمت. هو انت لسة بتتامل مزهقتش مني بقالي معاك اسبوع بحالو مهاب: اسبوع وعايزاني ازهق. و**** ولو بعد 100 سنة عمري ما ازهق منك. انا مصدقت لقيتك واتجوزتك. تعرفي يا نغم انا عرفت ستات كتير بس انتي ليكي طعم تاني مختلفة بحس اني مش عارف اشبع منك نغم: اه يا ربي انا دلوقتي اتاكدت اكتر ليه الستات كانت بتحبك. مهاب: هههههههه ليه هو انتي فاكرة اني عمري قلت الكلام ده لحد قبلك نغم: اومال كنت بتقولهم ايه مهاب: يا حبيبتي انا كانوا بيقولولي لكن انا عمري ما قلت كلمة اعجاب ولا حب لاي واحدة. مكنتش بلاقي اللي تستاهل. لكن انتي حبيبتي نغم: طيب انا المفروض دلوقتي قلبي يتحمل كلامك ده يعني. ومهاب بنفسه بيعترفلي اني حبيبته الوحيدة اللي عمره ما قال لغيرها كلمة حلوة ازاي بس مهاب: امممم. لا لو علي قلبك ده سيبهولي وانا اخليه يتحمل نغم: ازي مهاب: هقولك١٥ نقطة نغم: هههههههههههه طيب ممكن تسيبني بقي انا عايزة افطر مهاب: طيب ما احنا هنفطر اهو نغم: ههههههه لا بجد جعانة مهاب: اموت واعرف انتي بتودي الاكل ده فين بتكلي ومش بيبان عليكي يخرب عقلك. نغم: يا حبيبي اهم وجبة في اليوم كله هي الفطار. علشان الجسم يبقي نشيط. ويحرق كويس مهاب: اممم. تمام تعالي بقي لما افطرك فطار يشبعك لحد بالليل٦ نقطة نغم: ههههههه لا و**** ابدا. و قامت تجري منه مهاب: كدة طيب و**** ما انا سايبك . تعالي هنا وقام جري وراها٧ نقطة بالليل مهاب ونغم قاعدين يتعشوا مع بعض في المطعم وبيتكلموا وجات جيرمين من ورا مهاب وحضنته من رقبته وباسته كتيييير. جيرمين: حبيبي وحشتني اوي يا هوبا نغم: فتحت عنيها وتنحت 😳😳 مهاب: قام ولف بسرعة يشوف مين دي لقاها جيرمين. وللعلم جيرمين جمييييلة جدا بنت بيضاء وبشعر اصفر خلاب وعيون خضراء تجنن وجسم ممشوق علي الاخر. مهاب: احممم. جي جي انتي بتعملي ايه هنا جيرمين: اتعلقت في رقبته. مش ممكن وحشتني جي جي دي منك اوي مهاب اصلا جيرمين كانت عاجباه زمان بس لما سلمته نفسها قبل كدة بقت بالنسبة ليه زيها زي غيرها بس لسة بتعجبه. مهاب: بص لنغم وابتسم بإحراج. ايه اللي جابك هنا يا جيرمين جيرمين: ابدا بقضي يومين كدة بس مصدقتش نفسي اول ما شوفتك يا روحي مهاب: بيوشوشها. خفي **** يخربيتك جيرمين: قربت منه وحشتك نغم: قامت من مكانها وماشية مهاب: مسك ايديها. نغم انتي راحة فين نغم: بنرفزة. قولت اسيبك تاخد راحتك مع الهانم علشان تعرف تسلم عليها براحتك مهاب: نغم. جي جي صديقة مش أكتر صح يا جي جي جيرمين: بصت لنغم بقرف. مين دي يا هوبا مهاب: مسكها من ذراعها وضغط عليها لا بقولك ايه دي تبقي مراتي يعني لو بصتلها كدة تاني و**** اوريكي مقامك فاهمة نغم: ابتسمت وبصت لجيرمين بنصر جيرمين: كدة يا مهاب ده انا الحب الاول. تعمل معايا كدة. وكمان تتجوز وهنا ابتدت جيرمين تعيط بجد. مش تمثيل زي ما كانت متفقة مع زياد الكومي. جيرمين: بتعيط ليه يا مهاب انا كنت بحبك ليه سيبتني واتجوزت واحدة تانية . عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة التاسعة عشر٣ قوس أيمن (في المستشفي عند أدم) مهاب مستني نغم برة أوضة العمليات واول لما خرج أدم جري عليه مهاب: أدم قولي نغم عاملة ايه حصلها ايه أدم:بغيظ وجدية. ممكن تيجي معايا علي المكتب مهاب: مكتب ايه دلوقتي انا عايز اطمن علي نغم أدم: وهو مين اللي عمل فيها كدة. اسمع تعالي علي المكتب علشان صوتنا ميعلاش وراح مهاب مع أدم علي مكتبه مهاب: ممكن تبطل برود بقي وتقولي مراتي حصلها ايه أدم: ممكن انت تقولي نغم حصلها ايه ومين اللي وقعها كدة مهاب: بعصبية. هو انت بتحقق معايا. رد عليا نغم عاملة ايه بدل و**** اروح ادخلها العمليات. انا مش ناقص برود الدكاترة ده. أدم: و**** ما حد بارد غيرك يعني تبهدلها وكمان مش عايز حد يسألك. مهاب: انا خارج اطمن عليها انا مش ناقصني ارفك أدم: استني. نغم الحمد لله **** سترها معاها واضح انها وقعت علي رجلها الاول قبل ما دماغها تتخبط كان ممكن يجيلها ارتجاج في المخ. بس رجلها حصلها شرخ بسيط. وهتتجبس اسبوعين. والجرح اللي في راسها الحمد لله سطحي. بس طبعا جسمها كله كدمات واضح انها وقعت من مكان عالي. مهاب: جز علي سنانه ومسح شعره بغل. اه يا بنت الكلب ورحمت ابيويا لفرمك. أدم طيب هي دخلت العمليات ليه وليه انت مش معاها أدم: علشان انا مينفعش اكون معاها. مش تخصصي.نغم بتعمل عملية تنظيف وكحت مهاب: ؟؟ مش فاهم أدم: نغم كانت حامل في شهر واسبوع مهاب:٤ علامة التعجب حامل ازاي انا كنت متفق معاها مفيش خلفة. أدم: نعم ليه بقي تحرمها من انها تكون ام مهاب: مش وقتك يا أدم. انا عايز اطمن علي نغم. وخرج مهاب ووقف مستني نغم تطلع من العمليات ولما خرجت وراحت أوضتها قعد جنبها واتألم من الكدمات اللي في وشها وايديها وكمان رجلها اللي اتجبست. وراسها المجروحة ومربوطة ملس علي شعرها بأسي. مهاب: حبيتي. انا السبب في اللي. حصلك. بس و**** ما حصل اللي انتي فهمتيه. بس وحياة اللي حصلك ما انا سايب بنت الكللابب دي في حالها أكيد هي اللي كانت مظبطة اللي حصل. بس انا مش عارف انتي جيتي ازاي بس من غير ما اجبلك انا قلبي بيقولي ان الموضوع في حاجة. وفضل مهاب جنب نغم لحد ما ابتدت تفوق. واول لما شافته عيطت ودارت وشها عنه. مهاب: لفلها الناحية التانية. ومسك ايدها وحضنها. حبيبتي و**** فهمتي غلط و**** ما خنتك يا نغم. نغم: واللي انا شوفته ده كان ايه مهاب: ابدا و**** كل اللي حصل اني كنت بلبس علشان اجيلك. وبعدين الباب خبط ولما فتحت لقيت جيرمين. اتفاجأت. ولما لقتها بتحاول تغريني صدتها و****. واول لما فتحت الباب علشان اخرجها لقيتك قدامي نغم: بتعيط. يعني مخنتنيش. اوعي يا مهاب الا انت متحملهاش منك مهاب: مسح دموعها اللي كانت بتوجعه هو قبلها وباس راسها ابدا يا روحي و**** ما حصل حاجة نغم انا عمري ما دخلت واحدة من دول بيتي قبل لما اتجوزك. معقول اعملها بعد ما اتجوزتك. صدقيني يا نغم مخنتكيش. نغم: مصدقاك. اعمل ايه في قلبي اللي موديني في داهية ده. شوفت حصلي ايه مهاب: كان بيضغط علي شفايفة من الغيظ. معلش انا عارف انتي اتبهدلتي بسبب العك اللي كنت بعكه زمان بس ملحوقة انا بقي هنيمها زيك كدة بس مش هيلقوا فيهاحتة تتعالج هخليها عبرة. بس حبيبتي انا عارف انه مش وقته بس انتي ازاي نزلتي من غير ما انا اجياك وجيتي لوحدك نغم: هقولك. انا واحنا قاعدين مع بعض انا وندي بنختار القاعات علي النت وبنشوف الفساتين. لقيت رسالة جاتلي علي الفون ومعاها صورة. من جيرمين بتقولي يا ريت تتأخري شوية علشان انا ومهاب نقضي وقت اكتر مع بعض. وكانت متصورة صورة قصاد العمارة بتاعتنا وجنب عربيتك. اتغاظت أكتر. وبعتلها انتي كدابة لقتها بعتت صورة تانية قصاد باب الشقة اتجننت واخت شنطيتي ونزلت وروحتلك علي طول. انا اول ما شوفت صورتها كنت بموت وانا اصلا عارفة انها كانت عجباك. مهاب: تمام كدة انا فهمت كدة شكلها مطبخة. بس دي مش دماغ جيرمين. اصل معني كدة انها اتصورت قصاد الشقة ونزلت تاني ولما لقتك قربتي طلعتلي علشان تيجي وتشوفيها معايا قرب منها. شوفتي بقي انها لعبة وسخة معمولة علشان نخسر بعض نغم: هزت راسها. مهاب: ابتسم. طيب ايه بقي ماتخديني جنبك علي السرير ده نغم: هههههه حرام عليك مش قادرة اضحك. تعبانة مهاب: وانا مستعد دلوقتي اخليكي تجري زي الحصان. نغم: لا انت اكيد مجنون. وانا كدة وكمان في المستشفي. مهاب : لاسف مفيش حاجة ممكن تمنعني منك غير الشديد القوي. نغم: اللي هو ايه بقي مهاب: قرب منها. ومسك ايديها. نغم هو مش احنا اتفقنا نأجل الحمل لحد لما تخلصي التكليف وتعملي الماجستر. عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة العشرون٣ قوس أيمن وعدي يومين ومهاب مكنش بيسيب نغم واخد اجازة اليومين دول وكان معاها بيعملها كل حاجة أكنها طفلة صغيرة كان بيحاول يعتزلها بس بالفعل مش بالكلام مع انه كان ممكن يقول اسف بس مهاب كان ممكن يقول اي كلمة الا الاسف كانت كبيرة عليه حتي لنغم مكنش قادر يقولها. وده عيب من عيوبه. المهم بعد ما عدي كمان شهر علي الحادثة بتاعة نغم واتحسنت ومهاب اتطمن عليها فاق بقي لجيرمين ودور عليها وعرف انها في شاليه الساحل. (في شاليه الساحل ) راح مهاب لجيرمين وكانت مش موجودة سهرانة برا ولما رجعت ودخلت الشاليه. واول ما ولعت النور لقت مهاب قاعد مستنيها وحاطت رجل علي رجل. اتصدمت ووقفت مش عارفة تعمل ايه مهاب: ايه مالك يا جي جي اتخضيتي ليه يا حلوة شوفتي عفريت. بس تعرفي حقك بردوا اصلي ناوي اعرفتك أكتر من 100 عفريت. جيرمين: حاولت تجري. مهاب: لحقها ومسكها من شعرها.تعالي هنا راحة فين كنتي فاكرة اني نسيتك ونسيت اللي عملتيه لا يا حلوة انا بس كنت سايبك تطمني شوية وكمان كان عندي الاهم منك كان لازم اطمن علي مراتي. مراتي اللي بسببك كانت هتموت لولا ستر ****. بس انا اهو جتلك علشان اخد اجلك. جيرمين: بتعيط. مهاب انت عارف اني بحبك و**** بحبك واللي حصل كان غصب عني انا مليش دعوة مهاب: ايوة بقي انا عايز اعرف مين اللي طبخهالك انطقي جيرمين: زياد الكومي. هو اللي خلاني اعمل كل ده من وقت ما كنا في السخنة. بس انا عملت كدة كمان علشان اكون قريبة منك حتي لو كان ده هيخليك تبهدلني كدة. مهاب: ساب شعرها. جيرمين انتي ليه سايبة نفسك لزياد يعمل فيكي كدة ليه خايفة منه. جيرمين: قعدت علي الارض بتعيط. بعد ما انت سيبتني. كنت ضعيفة وموجوعة منك وزياد كان بيقرب مني ووساني كتير ومع الوقت حكتلوا علي حصل بينا وهو بعدها هددني لو مبقتش معاه هيفضحني ويقول اللي كان بيني وبينك. وانت عارف سمعة بابا وشغله ازاي ممكن يتأثره بالكلام ده. ووفقت وفضلت معاه وانا اصلا مش طيقاه. ولما طلب مني اعمل معاك كدة. وفقت علشان كنت واحشني وكان نفسي اوي اكون معاك وفضلت تعيط بحرقة مهاب: حس انه هو السبب في اللي حصلها وصعبت عليه. اخدها في حضنه. ليه مجتيش قولتيلي وانا كنت هعرف ازاي اجبلك حقك منه جيرمين: كنت خايفة اضيع بينكم واتفضح. والمصيبة كمان انه دلوقتي بيهددني بالالعن مهاب: ليه هو فيه تاني جيرمين: بيهددني بالڤيدوهات اللي كان بيصورهالي من غير ما اعرف وانا معاه مهاب: جز علي سنانه. اه يا بنت الكلب. ماشي يا زياد و**** لوريك مين هو مهاب. خلاص يا جيرمين متخفيش منه انا حجبلك الڤيديوهات دي منه. ومش حخليه يعرف يهددك لا انتي ولا غيرك. جيرمين: بصلته بإنكسار وضعف. يعني مش هتخليني ارجعله تاني مهاب: لا مش هترجعيله. بس ده مش معناه اني هرجعلك انا بساعدك وهنسي اللي عملتيه مع نغم . علشان انا حاسس بالذنب ناحيتك لكن انا عمري ما هخون نغم لاني فعلا بحبها. وانتي حاولي تنسي او تسافري وتغيري حياتك دي. اتفقنا جيرمين: حضنته. اتفقنا. (في مكتب مهاب ) سامح: اتفضل يا معلم اللي كل المعلومات اللي طلبتها اهي. وكمان التسجيل اهو مهاب: ههههه تسلم يا وحش. اوعي يكونوا خدوا بالهم سامح: عيب عليك ده انا سمسم. بس ابوس ايدك انجز في الحوار ده عايز اخطب البت مهاب: خلاص خلصنا انت هتصدعنا. قلتلك مفيش خطوبة الا لما اربي الكلب اللي اسمه زياد بس هانت. ورقبته بقت في ايدي. بقولك ايه انا داخل للواء سراج ولو خلصت معاه بخصوص الهباب ده. ممكن النهاردة نحدد معاد الخطوبة سامح: اتنهد. الفرج من عندك يا رب. روح يا سيدي ما العيب علي الزمن اللي خلاك انت تبقي حمايا. ده وجع قلب مهاب:ههههههههه. كدة طيب وحياة امك فريال لالغي الخطوبة وخليك كدة مولع سامح: لا بقولك ايه انا جبت اخري وربنا اخطفها. مهاب:ههههههه يخربيتك هتموت سامح: ههههه. انت بتقول فيها دي مجنناني شقية اوي يا مهاب.بس عسسل مهاب: خلاص كلمها وشوف خلصت حاجتها ولا لا وانت ظبط حجز القاعة اظن كدة عداني العيب يا معلم تمام سامح: تمام التمام عن اذنك اروح اكلمها مهاب: ما تكلمها هنا سامح: لا حكلمها من مكتبي اصلي بتكسف. ده انت غلس. وقام مهاب: هههههه. يسهله يا معلم سامح: ورحمة ابوك مانقصة قرك. دي خطوبة. اومال انت ايه بقي اتجوزت وعايش. مهاب: اهو قرك ده هو اللي عامل فيا كدة البت اتخرشمت علي الاخر سامح: بس خلاص بقت تمام. يلا انا رايح اكلمها مهاب: طيب متتأخرش علشان نروح للزفت زياد سامح: اوك مش هتأخر (في شقة زياد الجرس رن ) زياد : فتح لقي مهاب وسامح زياد: خاف بس مبينش اهلا يا رجالة اتفضله . عنوان 3
 
بقلم ريحانة الحنة ٣ قوس أيسرالحلقة الواحدة والعشرون ٣ قوس أيمن وعدي شهر علي خطوبة سامح وندي وكمان نغم بقت كويسة. وفي يوم بالليل نغم كانت بتاخد شاور ولما خرجت. مهاب: قرب منها. ايه ده بس هو كل اللي يدخل وياخد حمام بيحلو كدة نغم: هههههههه. اه عندك مانع مهاب:لا طبعا احلوي زي ما بعجبك بس براحة عليا انا مش قدك نغم: اتعلقت في رقبته. انت بجد هتجنني بكلامك ده وانا مش زيك عبيطة مبعرفش اقول كلام حلو مهاب: حضنها. ومين قالك اني عايزك تتكلمي. انا عايز فعل علي طول نغم: هههههههه. انت كارثة مفيش فايدة فيك. اوعي بقي خليني البس هدومي مهاب: ليه بس ما كدة حلو نغم:هههههههه. اوعي يا بايخ مهاب: ماشي علشان خاطرك بس. نغم عايزك تاخدي من الدواء ده كل يوم بالليل. وادلها علبة دواء نغم : 😳اخدتها منه. ايه ده يا مهاب مهاب: اظن عيب دكتورة وتسأل السؤال ده نغم: انا مش بسأل علي اسمه ولا بتاع ايه. انا عايزة اعرف انت ليه عايزني اخد دواء لمنع الحمل مهاب: اتنهد وقربها منه. مش احنا اتفقنا مفيش ولاد لحد ما نشبع من بعض نغم: بعدت عنه. مهاب البيبي عمره ما هيمنعنا عن بعض مهاب: اه بس هتتعبي وتنشغلي ده غير دراستك والمستشفي ايه انا فين بقي وقتها من كل ده نغم: مهاب انت فيه حاجة مخبيها عليا. مش هو ده السبب كلمني بصراحة. مهاب:اتنهد بضيق ومسح وشه بإيده وقعد علي السرير.اه يا نغم في نغم: قعدت قدامه علي ركبتها. طيب قولي في ايه مهاب: انا مش عايز ولاد خالص لا دلوقتي ولا بعدين. نغم: 😥😥😥انت بتقول ايه ليه يا مهاب مهاب: مسك وشها بإيده. ارجوكي افهميني. انا خايف يا نغم خايف عليه يجي ويتأذي بسببي.و انتي بنفسك شوفتي انك اتأذيتي أكتر من مرة بسببي. وانا كنت هتجنن عليكي. نغم انا كل يوم في قلق طول ما انتي بعيد عني ببقي خايف عليكي انتي مش بتاخدي بالك انا بكلمك كل قد ايه تقريبا كل 10 دقايق نفسي احطك في قلبي و**** علشان اخبيكي. حتي لما بوصلك البيت ببقي خايف وانتي لوحدك. عايزاني اتحمل الالم والقلق ده عليكي انتي وابني. بجد حرام يا نغم حرام نغم: بتعيط وحضنته. حبيبي ليه بتحمل نفسك فوق طاقتك. خليها علي **** سيبنا نعيش حياتنا واللي **** عايزه هو اللي هيكون. وبعدين هما كل الظباط بيعملوا زيك كدة مهاب: لا يا نغم مش كلهم. بس كمان مش كلهم. مراتتهم كانوا يتخطفوا. ويغتصبوهم وتتلفقلهم قضية اداب. ولا كلهم بيحفروا وراهم وعايزين يبوظوا حياتهم. ولا كلهم عندهم طار مع شوية مجرمين انا قتلت ابوهم في عمليه. ولا اخوهم ولا لا. نغم انا لما بمسك قضية مببقاش واخد الموضوع شغل وبس لازم اعمله وخلاص. لا انا بحس انه طار شخصي بيني وبين الكللابب دول والحمد لله مفيش قضية مسكتها الا وخلصت يا بالقبض عليهم او تصفيتهم. علشان كدة انا في 100 واحد نفسهم يا خدوا روحي وانتي روحي ولو سيبتك تخلفي هتبقي بجد بتحطي رقبتي تحت إيديهم. نغم الطفل ده ممكن يتخطف يوم ولاته. وممكن انتي نفسك تتخطفي وانتي حامل فيه. ارجوكي ريحيني كفاية عليا قلقي وخوفي عليكي انتي.بجد مش هتحمل و**** كتير عليا يا نغم كتيير نعم: طبطبت عليه بأسي ووجع. خلاص يا حبيبي انا هريحك ومش هخلف. بس عايزاك تفتكر اني كل شئ بتاع **** وربنا هو اللي بيحمينا برحمته. مهاب: شالها من علي الارض وحضنها. انا بحبك و**** بحبك. ونفسي اكون اب منك بس ارجوكي افهميني صح ممكن نغم: حضنته اوييي. حاضر يا حبيبي هفهمك صح. مهاب: باسها من رقبته بحنيه. يعني مش زعلانة مني نغم: ابتسمت. تؤتؤ مش زعلانة انت عندي بالدنيا مهاب: ابتسم. طيب تعالي بقي علشان عايزك في كلمتين وكويس. انك نسيتي تلبسي٤ نقطة نغم : ههههههههه٦ نقطة وبعد شهور عدي تكليف نغم وخلصته ورجعت اشتغلت مع أدم في المستشفي وكان بيساعدها كتير علشان تكون دكتورة شاطرة ومهاب كان بيوصلها كل يوم ويرجع ياخدها وكالعادة طول الوقت قلقان وخايف عليها. أما سامح وندي فدول بقي الشقاوة كلها وكانوا بيجهزوا الشقة بتاعتهم وسامح كانت امه واخدالها الشقة اللي جنبها في نفس العمارة وفي نفس الدور. وفي يوم كان سامح وندي مع بعض في العربية في مكان هادي وندي قاعدة في حضن سامح سامح: حبيبي انتي لو مش عايزة الشقة اللي جنب ماما انا ممكن اخدلك غيرها بعيد عادي اوعي تخافي بس قولي ندي: ابتسمت. يا حبيبي انت سألتني السؤال ده كتير من ساعة ما اتخطبنا وانا بجد مبسوطة اني هعيش جنب فوفة دي حبيبتي وزي ماما سامح: طيب ليه كل لما أقولك تعالي شوفي الديكورات اللي خلصت مش بترضي.وبتروحي لوحدك مع مامتك ندي: قامت من حضنه.اقولك بصراحة سامح: اه يا روحي طبعا بصراحة ندي: اصل يعني احنا اخدنا علي بعض بسرعة وخايفة لو روحت معاك انت و مامتك تقولوا عليا يعني اني ٢ نقطة سامح: حط ايده علي شفايفها. شششش اوعي تكملي. انا عارفك كويس ولو كان عندي شك واحد في 100 انك مش تمام مكنتش خطبتك وعايز الايام تجري بسرعة, علشان اتجوزك. وباس ايديها وبعدين انتي اخاتي عليا علشان انا اللي اختك عليا علشان مش عايزك تخافي مني علشان بحبك وعايزك معايا وجنبي مش علشان انتي سهلة ولا وحشة ندي انتي هتبقي مراتي سامعة وعمري ما هسيبك. ندي: ابتسمت. سامح انا بحبك وبجد انت اول راجل في حياتي علشان كدة انا بثق فيك. ومش بقلق ولا بخاف منك علشان كدة ارجوك خليك فاهمني صح انا عمري ما عرفت حد غيرك. وعيطت سامح: شدها وحضنهابس ياروحي متعيطيش و**** فاهمك انتي حبيبتي وعارف اني اول واحد في حياتك انا مش محتاج تقوليلي كدة انا عارفك كويس.ماشي كفاية عايط. وابتسم. ندي انتي بنوتي الصغيرة اللي فتحت علي ايدي وخلاص حفظتك وفهمتك وانا بحكم شغلي اعرف افرق كويس. فاهمة ندي: هزت راسها.فاهمة . عنوان, 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة الثانية والعشرون٣ قوس أيمن وبعد مرور 4 شهور سامح وندي منتظرين في معمل تحاليل سامح: حبيبتي انتي كويسة ولا لسة دايخة ندي: لا دايخة شوية. **** يستر ونشوف النتيجة سامح: ان شاء **** خير يا حبيبتي ولو طلع في حمل. مش عايزك تقلقي. فوفة مش هتتعبك ابدا وتخلي بالها منك. ندي: انا عارفة يا حبيبي وانا و**** نفسي ابقي حامل بس خايفة اتعب انت عارف لسة فاضلي سنة هعمل ايه مع الحمل والدراسة سامح: متشليش هم انا معاكي ومش هسيبك. وطول ما انا في البيت معاكي هخلي بالي من البيبي وانتي ابقي ذاكري. ندي: حبيبي يا سمسم. **** يخليك ليا. انت مفيش منك. بس يارب لو طلعت حامل يطلع ولد عسل زيك كدة سامح: هههههه حبيبتي يا عسسسل انتي بس انا عايز بنوتة حلوة وزي القمر زيك كدة الدكتور : خرج مبروك يا سيادة المقدم. مدام ندي حامل سامح: ابتسم.**** يبارك فيك يا دكتور. متشكر اوي. وحضن ندي مبروك يا قلبي و**** وهتبقي مامي ندي: ههههه **** يبارك فيك يا حبيبي . انا فرحانة اوي يا سمسم انا هبقي ام سامح: تعالي بقي لما نروح نفرح فوفة دي ممكن تقعد تزغرد لحد الصبح امي وانا عارفها ندي : تعالي يا حبيبي وكمان نعدي علي ماما في الطريق دي هتفرح اوي سامح: تعالي يا قلبي من عنيا (وتاني يوم في مكتب مهاب) مهاب: ايه حامل٢ علامة التعجب سامح: هههههه اه ايه مالك اتفاجأت ليه. مهاب: وانت عادي كدة. سيبتها تحمل مش خايف عليها سامح: واخاف عليها من ايه مش فاهم مهاب: بعصبية انت هتنقطنى. يعني مش عارف اللي بينخربوا ورانا ممكن يعملوا ايه سامح: لا عارف بس هعمل ايه و**** كل شئ بتاع **** انا هشغل نفسي ليه انا المهم اتجوز وانبسط واخلف عيل حلو كدة يملي عليا حياتي. ولو بقي جرالي حاجة ولا مت يبقي علي الاقل سيبت لندي عيل مني يفكرها بيا وكمان يخلي باله منها. مهاب: قصدك تسيب عيل لواحد غيرك يربيه ويا عالم يطلع كويس ولا لا وهيعمل ايه في ابنك من بعدك سامح: يا ابني كفياك تشاؤم بقي انت ليه مسودها كدة. انت كمان لازم تغيرك دماغك وتخلي نغم تخلف. مهاب: اتنهد. انا مش مسودها انا بس بفكرك لو ناسي. لاني انا مش عارف انسي اني ممكن في يوم اموت واسيب نغم لراجل تاني مش قادر اتخيل ان ممكن راجل غيري يلمسها. كمان عايزني اسيب ابني لا مستحيل سامح: بس و**** حرام عليك. نغم ذنبها ايه في دماغك دي وكمان. لسة لما تعرف ان ندي حامل اكيد هتزعل علي نفسها. مهاب: اه يا سامح. كفاية انا اللي فيا مكفيني اسكت. وعوموما الف مبروك سامح: لا و**** انت لسة فاكر تبارك. بعد ما نكدت علي اللي خلفوني وعكننت عليا **** يهدك مهاب: معلش يا سامح حقك عليا. سامح: طب ايه مش يالا بينا نروح مهاب: اه خلاص انا خلصت شغلي يالا بينا. شقة نغم ومهاب نغم: حبيبتي يا ماما نورتيني و**** واحشاني جدا سهام: انتي كمان يا حبيبتي وحشاني. بس انا زعلانة منك مش بتيجي ليه تشوفيني يا نغم نغم: و**** غصب عني انتي عارفة مهاب مش بيسبني اخرج لوحدي أبدا لازم يوصلني بنفسه واليومين دول هو مشغول جدا في المكان الجديد اللي اتنقل فيه. معلش متزعليش سهام :لا ياحبيبتي خلاص مش زعلانة. المهم تريحي جوزك. ليكي عندي بقي خبر هيفرحك اوي نغم: خير يا ماما قولي سهام: ندي حامل. نغم: حست بإحساس غريب. هي فرحانة لأختها بس كمان حزنت علي نفسها وانها مش هتقدر تكون ام علشان متزعلش مهاب. سهام: مالك يا نغم في ايه نغم: ايه لا ابدا مفيش. بس ليه ندي مقلتليش انا لسة مكلماها النهاردة سهام: هي عدت عليا امبارح هي وسامح وقالتلي وانا اللي قولتلها متقولكيش وتسيبني انا اللي اقولك. نغم : ابتسمت. الف مبروك يا ماما انا بكرة ان شاء **** هكلمها واباركلها سهام: ماشي يا حبيبتي. **** يخليكوا لبعض. نغم انا عايزة اكلمك في موضوع الخلفة ده. انتي من يوم ما اتجوزتي مهاب بقالكم كدة سنتين ومحصلش حمل انتي مخبيه عليا حاجة . عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة الثالثة والعشرون ٣ قوس أيمن مهاب : عزمي الفيومي. انت عايز ايه عزمي : ههههههه حلو اوي يا باشا انك عرفت صوتي كنت خايف لتكون نسيته مهاب: بشك. انت عايز ايه اتكلم عزمي: ابدا اصل معايا حاجة تخصك فقلت اطمنك انها عندي ومعايا مهاب: جز علي سنانه. وغمض عنيه وخايف اللي بيفكر فيه يكون صح. حاجة ايه يا عزمي عزمي: هههههه الحاجة اللي انت. بتدور عليها دلوقتي. مراتك الطلقة الجامدة. معايا يا باشا مهاب: خبط بإيده الحيطة. اااه يا بن الكلب ورحمة ابوبيا لدفعك تمن اللي عملته عمرك واخليك تحصل ابوك في جهنم. عزمي: تؤتؤتؤ. كدة انا ازعل منك وانا زعلي وحش وبعدين انت في موقف ميسمحلكش بالتهديد يا سيادة المقدم مهاب: انت عايز ايه. خطفتها ليه. انت طارك معايا انا تعالي وخده بتتحاما في ست يا بن الكلب. ده انا حقطعك بأسناني يا عزمي الكلب عزمي: تاني بتغلط. ماشي احب اقولك اني قريب اوي هاخد روحك يا مهاب بس مش قبل ما اربيك. اسمع من غير كلام كتيير عايز مراتك تنفذ اللي انا عايزه غير كدة هترجعلك جثة وكمان قبل ما اقتلها هتمتع بيها لحد ما ازهق. ماشي الكلام مهاب:وهو وصل لأقصي درجات الغضب. لو فكرت تلمس شعرة منها اقسم ب**** لهكون قتلك. انت وعيلتك كلها يا عزمي سامعني انت وعيلتك كلها عزمي: لما نشوف مين هيقتل مين اهدي ولم اعصابك اللي اتبعترت دي وجهز نفسك لحد ما اكلمك واقولك انا عايز منك ايه سلام يا باشا مهاب: رزع التليفون في الارض بغيظ. وقعد يخبط بإيده في الحيطة. غبية غبية. ليه ليه سامح: اهدي يا مهاب و**** لنجبها بس اهدي مهاب:بصوت عالي وكله الم. اهدي ازاي. ومراتي مخطوفة ومع مين مع عزمي وعدنان اللي انا قاتل ابوهم ومخسرهم ثفقة عمرهم. اهدي ازاي وانا عارف ممكن يعمله فيها ايه قولي اهدي ازاي سامح: بيجز علي سنانه. و**** و**** لنجبها ونربي ولاد الكلب دول بس لازم نهدي علشان نفكر ونعرف هنعمل ايه مهاب: اه يا سامح اليوم اللي عشت سنين خايف يجي وعامله الف حساب . جه ونغم اتخدت من حضني. عرفوا ازاي يوجعوني ويلوا دراعي يا سامح سامح: ولا يعرفوا بقولك هنجبها. جمد قلبك انا معاك في الوقت ده ندي مكنتش قادرة تستحمل العياط والخوف علي اختها ووقعت.علي الارض واغمي عليا مهاب وسامح جريوا عليا مهاب: مالها ايه اللي حصل سامح: رفع راسها علي رجله. مش عارف. ندي . ندي فوقي يا حبيبتي . مهاب روح انده لفريال بسرعة. وانا هشيلها وادخلها جواه. وشالها سامح ودخلها الاوضة. ومهاب. راح نده لفريال وجات علشان تفوق ندي ودخلت فوقتها واول ما فاقت. عيطت وصرخت ندي: بعياط هستيري. اختي فين يا سامح نغم جرالها ايه. رد عليا فين اختي سامح: قعد جنبها وحضنها. اهدي يا حبيبتي علشان خاطري. و**** هنرجعها بس اهدي انتي.انتي ناسية انك حامل وممكن اللي بتعمليه ده يأذيكي او يأذي البيبي ارتاحي دلوقتي علشان خاطري. ندي: بتعيط. تغم اتخطفت يا سامح نغم اتخطفت. انا خايفة عليها خايفة يموتوها علشان خاطري وحياتي رجعها يا سامح رجعلي اختي سامح: حاضر و**** هنرجعها بس اهدي انا هسيبك ترتاحي وحاولي تنامي وهخرج اشوف مهاب هو كمان محتاجني جنبه ماشي ياروحي بس وحياة سامح بطلي عياط ندي: بتحاول تاخد نفسها. حاضر ههدي بس اعمل اي حاجة ورجع نغم. سامح: حاضر ان شاء ****. بس نامي انتي . ووجه كلامه لفريال. ماما خلي بالك منها ومتسيبهاش فريال: لا يا حبيبي مش هسيبها هفضل جنبها لحد لما تنام روح انت شوف مهاب ده يا حبيبي حالتوا صعب. سامح: هز راسه بضيق وباس راس ندي وخرج لمهاب. مهاب كان قاعد وماسك راسه بإيده وباصص في الارض. سامح : قعد جنبه. ارفع راسك مش مهاب اللي يوطي وحياتك لنجبها ونعلهم الادب. بس متشيلش الهم انت مهاب: رفع راسه وبصله. نغم يا سامح نغم سامح: حضنه. امسك نفسك يا صاحبي انا معاك وفي ظهرك مش هسيبك. مهاب: قام وقف. انا ماشي سامح: ماشي فين لا خليك معانا متروحش لوحدك. مهاب: لا انا عايز اكون لوحدي. عايز افكر هعمل ايه مع ولاد الكلب دول. قولي ندي عاملة ايه سامح: اهي مموته نفسها من العياط. استني انا هلبس واجي معاك مهاب: لا يا سامح خليك مع ندي انا كويس وقولتلك عايز اقعد لوحدي. سامح: ماشي اللي يريحك. وانا الصبح ان شاء**** هجيلك ونشوف هنعمل ايه بس حاول تنام وترتاح علشان تعرف تفكر ازاي ترجعها مهاب: بسخرية. انام وارتاح ومراتي مخطوفة مع شوية كلاب مجرمين. ويا عالم هي بيحصلها ايه دلوقتي. انا مخنوق مخنوق ونفسي اروح اقتله بإيدي. بس و**** و**** يوم ما همسكه مش هرحموا. سلام (في ڤيلا الفيومي ) . عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة الرابعة والعشرون٣ قوس أيمن في ڤيلا الفيومي (في أوضة نغم ) نغم لقت انها محتاجة تدخل تاخد حمام وتغير هدومها وفعلا اخدت هدوم من اللي جابهالها عدنان ودخلت الحمام وقفلت علي نفسها واخدت حمام ولبست وقعدت بس مكنتش قادرة تاكل فقامت صلت ودعت **** انها ترجع لمهاب وان **** ينجيه منهم (قصاد ڤيلا عزمي ) وصل مهاب وسامح ومراد والبادي جارد بتوع مراد واقتحموا الڤيلا وابتدي صوت ضرب النار يسمع في المكان كله. في مكتب عزمي عزمي : شوقي ايه صوت ضرب النار ده شوقي: الحق يا عزمي بيه. مهاب ومراد ومعاهم رجالة كتير وسلاح كتير ودخلوا الڤيلا وبيقتله في الحراسة كلها عزمي : اهم حاجة مراته اطلع خدرها بسرعة مش عايزها صوتها يطلع وانا هخلص عليه بسرعة. استني فين عدنان شوقي: عدنان بيه في المخازن بيطمن علي البضاعة. عزمي: طيب روح اعمل اللي قولتلك عليه. و**** وجتلي برجليك يا مهاب بس استعجلت قضاك. ماشي انت اللي ابتديت. وابتدت المواجهة بين مهاب وسامح ومراد والرجالة اللي معاهم وبين عزمي ورجالته. مراد: مهاب ادخل انت وسامح من الممر ده هتلاقي نفسك جوا الڤيلا ادخل ودور علي نغم واحنا هنا هنشغلهم عنك. بسرعة مهاب: تمام يالا يا سامح ودخل مهاب وسامح الڤيلا واتقابلوا مع رجالة كتير من رجالة عزمي وكانوا بيتعاملوا معاهم بالضرب بالايد او بالنار واتخطوا الدور اللي تحت بعد لما ملقيوش نغم فيه وطلعوا الدور اللي فوق. وابتدوا يدورا عليها في كل الاوض. وقربه من أخر ممر الاوض بحذر وبص مهاب من بعيد شاف اتنين من الحرس واقفين قدام أوضة وجاهزين بالسلاح. مهاب: بصوت هامس وهو بيشاور لسامح. اكيد في الاوضة دي سامح: هز راسه أكيد مهاب: بيشاور لسامح بإيده بحركة يفهموها كظباط تدل علي الاستعداد مع بعض للهجوم وضرب النار سامح: هز راسه بإيجاب وإيستيعاب ولفه الاتنين مع بعض وبحركة سريعة ضربه الحرس اللي قدام الاوضة وفتح مهاب الاوضة بسرعة ودخل لقي نغم قرب منها بلهفة. بس لقاها متخدرة. وكمان سهم شوية وسرح سامح: مالك يا مهاب في ايه مهاب: وهو مسهم. نغم لابسة هدوم تانيه غير اللي كانت خارجة بيها وكمان شكلها واخدة حمام شعرها مبلول سامح: جز علي سنانه وفهم قصد مهاب. مهاب نغم ملهاش ذنب لو اللي في دماغك ده حصل. متلومهاش مهاب: حس ان الدم بيغلي في دماغه وهو بيتخيل اللي حصل. حضن نغم اللي غايبة عن الوعي بين ايديه. وهو بيتوعد عزمي وعدنان. اه يا ولاد الكلب و**** لكون قاتلكم بإيدي دي وقام وطلع تليفونه وكلم أدم٥ نقطة أدم: الو ايوة يا مهاب طمني لقيت نغم مهاب: ايوة لقيتها. أدم أبعتلي عربية من المستشفي تاخد نغم وعايزك تطمني عليها فاهم أدم: فاهم بس انت ليه مجبتهاش انت مهاب: معلش ابعت العربية بسرعة . علي العنوان ده.كمان في حاجة عايزك تعملها اول لما نغم توصل المستشفي أدم: حاجةايه مهاب: هقولك ٧ نقطة أدم: فهمتك حاضر انا هعمل اللازم متقلقش. سلام مهاب: سامح. خليك مع نغم ولما أدم يوصل تنزلها وتوديهالوا. سامح: وانت رايح فين مهاب: بغضب وقوة. نازل للكلاب اللي. خطفه مراتي. لازم اقتلهم وكمان ادفنهم. بإيدي. سامح نغم امانة في رقبتك. متخليش حد يقربلها فاهم سامح: متقلقش خلي انت بس بالك من نفسك. مهاب: حضن نغم وباس راسها. ونزل مهاب نزل وكل لما بقابل حد من رجالة عزمي يشتبك معاه. لحد لما شاف عزمي مهاب قرب منه وضربه كتيير وعزمي حاول يهرب منه وجري علي عربيته وساق بسرعة مهاب: اخد عربيته وجري وراه وطول الطريق بيقرب منه بعربيته ويكسر عليه علشان يجبر انه يقف. وطلع مسدسة وضرب العجل بتاع عربيت عزمي والعربية فقدت توازونها ووقفت عزمي : نزل بسرعة بيحاول يهرب من مهاب وضرب عليه نار مهاب: كان مخلي باله ومتفادي الرصاص ولما بص من ورا العربية لقي عزمي بيحاول يهرب بعيد. صوب علي رجله . عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة الخامسة والعشرون٢ قوس أيمن في بيت مهاب ونغم سامح: حمد لله علي سلامتك يا نغم نغم : **** يسلمك يا سامح انا متشكرة ليك انت كمان انك كنت مع مهاب ومسبتهوش. وجيت معاه علشاني سامح: وانتي جوزك ده حد يعرف يفتح بوقه معاه ده عامل زي المجنون مكنتش اقدر اسيبه ماهو يا نعيش عيشة فل يا نموت انا وهو مع بعض . بقي اصل علي قد تناحته وايده الطرشة بس بحبه بردوا. نغم وندي ومهاب:هههههههههههههه سامح: وبعدين انتي بتشكريني علي ايه انتي اختي مفيش الكلام ده المهم انك بخير. ندي : حبيبتي يا ناني و**** كنت خايفة عليكي اوي . الحمد لله انك بخير. كنتي وحشاني اوي نغم : حبيبتي يا ندي . انتي كمان وحشتيني . وماما وامجد مهاب: حاوطها بإيده. انا بغير علي فكرة. كدة كلهم وحشوكي طيب وانا نغم: طبعا يا حبيبي وحشتني موت موت موت. بس انت كنت في قلبي وعقلي. مغبتش عني لحظة مهاب: باسها من خدها. حبيبتي انتي كمان مغبتيش عن بالي كنت بفكر فيكي طول الوقت وهموت وارجعك لحضني سامح: لا انا بقي بقول تدخلوا تكملو كلمكم جوا واحنا نتغدا براحتنا. ما تتلم يا خويا. و**** انا كمان اخد مراتي علي اقرب أوضة ولا احنا علشان في بيتكم. مهاب: ههههههههه. هو انت كاتم علي نفسه علي طول كدة. وانت مالك ندي: هههههههه اعذروا يا مهاب اصل الجوع وحش وسامح جعان. نغم : ههههههههه. طيب حاسبي ليكلك علي رأي مهاب سامح: لا و**** كدة ماشي. ووشوش ندي. بس انا جعانك انتي وعايز اكلك ندي: هههههههه. طيب عيب اتلم لما نروح سامح: عادي. اعملي انتي دايخة وانا اخدج جوا افوقك ندي: ضحكت بصوت عالي. هههههههههه مهاب: العب. طيب انا بقول تدخلوا جوا احسن ولا ايه يا سمسم سامح: ههههههه انا بقول كدة بردوا سهام: يالا يا ولاد الغدا جاهز اتفضلوا مهاب: تسلم ايدك يا ست الكل تعبناكي سهام: تسلملي انت يا حبيبي. وربنا يخليك لينا ولنغم من غيرك كانت بنتي ضاعت. مهاب: باس ايديها. متقوليش كدة انا ادفع عمري ولا استحمل ان نغم تضيع سامح: ما تتلم هو انت واخد البت وامها سيبهالي ما هي حماتي بردوا. وباس ايد سهام. علي فكرة انا كنت معاه وانتي عمالة تحبي فيه وسيباني سهام: هههههههه وانا اقدر انت كمان حبيبي وربنا ما يحرمني منكم يارب مهاب: مش ممكن غلس . اقعد يا خويا كل بدل ما تكلنا. وقعدوا كلهم علي السفرة سامح: اهم حاجة يا سوسو عملتيلي ورق العنب سهام: ههههههه طبعا يا حبيبي اهو سامح: ايوة بقي ناوليني هو ده بس ابوس ايدك قولي لندي بيتلف ازاي احسن عملتهولي مرتين مش قادر اقولك. مكنش صوابع ورق عنيب كان صوابع دينامت كلهم: هههههههههههههه ندي: هههههه. كدة بتفضحني طيب ايه رأيك بقي مش هعملهولك تاني سامح: ياريت يا حبيبتي متعملهوش تاني زي اللي عملتيه. ابوس ايدك. انا كنت حاسس اني هنفجر وانا بكله مهاب: ههههههههههه.مش ممكن يخربيت طفستك بطنك دي هتوديك في داهية سامح: اللي يسمعك . يقول انك مش طفس. ولا نسيت الباشميل والبوفتيك مهاب: هههههههههه انت لسة فاكر. ماخلاص عدينا المرحلة دي من زمان سهام: انا مش فاهمة حاجة مهاب: بص لنغم وضحكوا. لا ابدا اصل نغم شاطرة اوي في عمايل الباشميل. سامح: انت هتقولي. بأمارة ما قعدت اليوم كله تعمل فيها مهاب: اتلم يا حيوان. سامح: هههههههه طيب هسكت. مهاب: حبيبتي. علي فكرة احنا مسافرين بكرة الصبح . عنوان 3
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة السادسة والعشرون٣ قوس أيمن نغم: يا نههههار اسود حامل لا مش ممكن سهام: في ايه يا نغم. يا بنتي احمدي **** نغم: يا ماما افهمي مهاب. مهاب يا ماما سهام: عادي هيزعل شوية وخلاص. اصل اللي حصل حصل. هتعملي ايه يا عني نغم: لا يا ماما مش هيزعل شوية وخلاص. مهاب الموضوع ده مش عايز يتناقش فيه نهائي سهام: هو مش انتي قولتيلي قبل كدة اول ما ندي حملت انه قالك هيراجع نفسه في الموضوع ده نغم: اه يا ماما بس بعد اللي حصلي وحكاية الخطف دي وهو قفل مناقشة في الموضوع ده خالص. سهام: متشيليش هم. هيعمل ايه يعني هو بس ممكن يزعل شوية ويقلق شوية وخلاص. نغم: اصل انا بعد ما رجعنا من السخنة اتكلمت معاه وكان رد فعله شديد اوي سهام: ازاي مش فاهمة نغم: هقولك٣ نقطة فلاش باك مهاب ونغم قاعدين بيتفرجوا علي فيلم و بيتكلموا علي ندي وتعب الحمل وسامح وعميله معاها مهاب: هههههههه سامح ده مصيبة ضحكني ضحك النهاردة بسبب اختك نغم : ههههههه ماشي و**** لقولها انه بيتريأ عليها وهخليها تظبطه مهاب: ده بيقولي من يومين. قام بالليل لقاها قاعدة في المطبخ وواكلة بتاع 10 كيلو مانجة. وشكلها يفطس من الضحك. والمصيبة بعد ما تاكل تدخل الحمام. وترجع حاجة. زفت نغم: ابتسمت. وسكتت مهاب: مالك يا روحي نغم: حبيبي مش انت قلتلي انك هتوافق علي اني اخلف مهاب: بعد عنها ووشه اتغير وبان عليه الضيق. لا انا وقتها قلت هعيد حسباتي. لكن مقولتش وافقت. نغم: طيب وعدت حسباتك مهاب: قام وقف وبجدية. اه يانغم وخلاص اخدت قرار نهائي اني عمري ما هخلف مستحيل ده يحصل نغم: ليه بس يا مهاب ليه مهاب: ليه انتي اللي بتسألي ليه. اسألي نفسك لما اتخطفتي من حضني. اسالي قلقك وخوفك ورعبك اسألي وجع قلبي وانهيار اعصابي وانتي بعيد عني وبتجنن كل ما افكر ان ممكن حد يأذيكي اسألي رعبي وخوفي اللي كل يوم بيزيدوا. وده مكانش طبعي ولا شخصيتي كل ده وبتسألي ليه. نغم: يا مهاب اسمعني. بس مهاب: قاطعها. قلتلك مفيش مناقشة في الموضوع ده نهائي. انسي انا مش هخلف نغم : عيطت. طيب افرض حصل غصب عني هتعمل ايه مهاب: بغيظ. مفيش حاجة اسمها غصب عنك. وقتها أكيد هتكوني قاصدة تجبريني اوافق. بس لو ده حصل يا نغم وعملتيها من ورايا. تبقي انتي اللي بتكتبي نهايتنا مع بعض نغم: اتصدمت. معقول انت تقصد ايه هو انت ممكن تسيبني ممكن تطلقني مهاب: انا عمري ما هسيبك ولايمكن هطلقك. رسمي نغم: مش فاهمة. مهاب: يعني لو ده حصل. هتشوفي مهاب تاني يا نغم اتمني انك متحضريهوش علشان بجد مش هتتوقعيه نغم: انا مش مصدقة انك بتقولي الكلام ده مهاب: لا صدقي انا محدش يلوي دراعي سامعة يا نغم. وهو داخل الاوضة. تصبحي علي خير نغم : انت هتنام لوحدك وتسيبني مهاب: اتنهد. وقرب منها نغم انا بحبك وعمرك لحد ما اموت ما هتتخيلي انا بحبك قد ايه. وخوفي عليكي شكله ايه. اروجكي حسي بيا انا معنديش استعداد. اعيش اللي عشته وانتي مخطوفة. بس مع ابني او بنتي انتي بقدر اوصلك واكون معاكي علي قد ما أقدر لكن لما يبقي *** ويروح مدرسة. ونادي وخروج. و**** انا مش هتحمل القلق والخوف عليه. نغم انتي بتحبيني؟ نغم :٢ علامة التعجب ايه السؤال ده انت عارف اني بحبك اكتر من نفسي وعمري ما حبيت غيرك مهاب: مسك وشها بإيده. يبقي لو سامحتي متفتحيش الموضوع ده تاني . عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة السابعة والعشرون ٣ قوس أيمن في المستشفي مهاب: واقف برة ومخنوق وعلي أخره ورايح جاي ومش مصدق اللي عمله. مش ممكن انا ازي عملت كدة بس يارب تبقي كويسة نغم لو جرالها حاجة انا مش هسامح نفسي ابدا . أدم: مهاب مين اللي عمل كدة في نغم. ايه بقي حرام عليك من وقت ما دخلت حياتها وهي بتتعذب كل يوم بسببك في ايه. انطق مين الحيوان اللي عمل فيها كدة. مهاب: بغضب. أدم ابعد عني انا مش ناقصك انا اللي فيا مش حد أدم: مش هسيبك غير لما تقولي مين اللي عمل كدة في نغم وانت كنت فين مهاب: بغضب وصوت عالي وهوبيخبط الحيطة. انا انا اللي عملت فيها كدة انا اللي ضربت نغم ارتحت ابعد عني بقي انا مش ناقص أدم:😳😳😳😡😡😡😡😡انت انت ازاي تعمل فيها كدة انت ايه مش بني ادم انت حيوان ويمكن الحيوان عمره مايعمل كدة في حد بيحبه ونغم بتحبك. يكون ده جزائها تضربها تضرب نغم بالوحشية دي وكمان مراتك حامل كنت عارف ولا زي المرة اللي فاتت مهاب: جز علي سنانة بغيظ. كنت عارف وضربتها علشان كدة ادم: بشك. علشان ايه ؟٢ علامة التعجب اوعي تكون كنت بتسقطها. مهاب: هز راسه وبوجع. ايوة كنت بعمل كدة كنت عايزها تنزله ورفضت واستفزتني. أدم: كان لاول مرة يفقد اعصابه. ومسك مهاب من هدومه. انت ازاي جالك قلب تعمل كدة ازاي انت ايه. انت ولا حاجة. انسان اناني ومبتحبش غير نفسك. انت متستهلش نغم ولا حبها. انت حيوان مهاب:زق ايده. اسمع انت متدخلش بيني وبين مراتي انت فاهم. وابعد عني بقي انا مش عايز اتكلم مع حد ابعد وبعد شوية خرجت الدكتورة هدي من عند نغم مهاب: هاه طمنيني نغم عاملة ايه هدي: نغم حالتها صعبة جدا نزفت كتير وهي اصلا ضعيفة. وكمان تقريبا اخدنا ليها كل الدم بتاع فصيلتها اللي موجود وبعتنا نجيب تاني. نغم اتعرضت لمحاولةاجهاض وده جريمة واللي عمل كدة لازم ياخد جزاءه ادم: عندك حق الحيوان الهمجي اللي عمل كدة لازم يتعاقب ويدفع ثمن اللي عمله. مش كدة يا سيادة المقدم مهاب: مسح وشه بإيده وهو متغاظ. انا سألتك سؤال ومجوبتيش. مراتي حالتها ايه نقلتلها ددمم وبعدين هي عاملة ايه دلوقتي هدي: قولت لحضرتك بتنزف وحالتها خطر. وربنا معاها بقي. مهاب: بتردد وقلق. طيب والجنين حصله حاجة هدي: سبحان **** مع كل الضرب اللي اتعرضتله نغم. الا ان الجنين قاوم ومتمسك بأمه ومنزلش. وكمان انا ادتها مثبتات ومهدئات للرحم. وان شاء **** البيبي حالته تستقر. المهم نغم لازم النزيف يقف. مهاب: علي فكرة انا نفس فصيلة نغم. لو احتجتي ددمم انا موجود هدي: تمام. لما نشوف الدم اللي طلبناه لو موصلش هنندهلك. عن اذنكم مهاب. كان خلاص مش قادر ولا متحمل يتماسك دخل المكتب بتاعه بسرعة. وقفل علي نفسه ولاول مرة من سنين من وقت موت ابوه يسيب دموعه تنزل بس المرة دي كان بيبكي بحرقة. اه يا نغم انا اللي عملت فيكي كدة. اسف اسف. يارب يارب انا بحبها و**** بحبها بس مش عارف انا ازاي ايدي طوعتني وعملت كدة. معقول يا مهاب انت. تضرب نغم. نغم اللي كنت مبتتحملش عليها الهوي. نغم اللي كنت مستعد تموت علشانها. ازاي بس حبيبتي. حبيتي و**** كان غصب عني وبعد حاوالي ساعتين. نغم خرجت ودخلت اوضتها. بس لسه مفقتش. مهاب: واقف جنبها وماسك ايديها. دكتورة هدي. هي هتفوق امتي هدي: كمان شوية هي اللي حصلها مش شوية. وكمان المهدئات اللي اخدتها بتخدر الجسم كله. مش بس الرحم. وكمان هي محتاجة للنوم لازم جسمها يرتخي وترتاح. المهم اول لما تفوق ممنوع عنها الحركة نهائي ولا الانفعال. وياريت اول لما تفوق تبلغني مهاب: حاضر متشكر اوي. اتفضلي انتي وقعد مهاب جنب نغم وماسك ايديها. وهو بيأنب نفسه علي شكلها واللي وصلتله بسببه. وفضل كدة لحد لما نغم فاقت. وشافت مهاب. هو كان متوقع انها تصرخ وتزعق . بس كانت ساكته ومش منفعلة ودموعها نزلت في هدوء. مهاب: قرب منها ومسك ايديها. نغم :شادت ايديها منه مهاب: حبيبتي انا عارف انك زعلانة ارجوكي سامحيني انا مش عارف ازاي عملت كدة و**** مش عارف. نغم انا اسف بجد اسف نغم: بصتله بإسغراب. اسف مهاب بيعتذر لا ميصحش. انا مرضهالكش مهاب: باس ايديها ايوة بعتذر ولاول مرة وبكررها ليكي تاني اسف و**** اسف. . عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة الثامنة والعشرون٣ قوس أيمن في مكان في الجبل شوقي: حمد علي السلامة يا عدنان بيه. كفارة عدنان: **** يسلمك. قولي عرفت اخبار الزفت مهاب شوقي: متخفش المراقبة شغالة عليه وعلي مراته عدنان: لا سبيك من مراتو. انا عايزه هو شوقي: علي فكرة عرفت ان مراته حامل. يعني انت لو قلتها تبقي قتلتله اتنين زي ما قتلك ابوك واخوك عدنان: قلتلك لا انا مش زي عزمي. انا هاخد طاري منه هو علشان هو اللي قتل مش مراته ولا ابنه. شوقي: انا في حاجة ميتغىبها. انت وعزمي بيه **** يرحموا. كنتم حانين للبت مراتوا. ليه كدة هي اه حلوة بس محدش فيكم. قربلها ولا سببتوهلنا عدنان: مسك شوقي من هدومه. لو فكرت تقرب منها او تأذيها انا اللي هقتلك مش مهاب. انت فاهم شوقي: فاهم فاهم. بس اهدي عدنان: قولي هنتحرك امتي شوقي: لا عايزك تهدي كدة. لحد ما العين تروح من علينا شوية. دول قالبين الدنيا عليك. لازم نستني شوية ومتقلقش انا مظبط كل حاجة. انا لو عليا كنت قتلته بنفسي. بس انت اللي مصر انك تقتله بنفسك عدنان: لازم اقتله بإيدي واشفي غليلي منه. بس معلش هصبر لحد ما يقع تحت ايدي. (وبعد مرور شهر) في مكتب مهاب قاعد سرحان. ودخل. سامح. وهو محسش بيه سامح:خبط علي المكتب. ايه اللي واخد عقلك. مهاب: انتبه ليه واتنهد بحزن. قصد اللي واخدة عقلي سامح: بضيق. و**** انتوا الاتنين عندين. مش عارف اخرتها ايه معاكم مهاب: انا مش عندي وعلي يدك كل يوم بروحلها وهي مش بترضي حتي تخرج تشوفني. انا مش عارف هتسامح.و هتنسي امتي بس سامح: وانت بقي سايبها لحد ما تسامح وتنسي لوحدها. مش كدة مهاب: اعمل ايه مش فاهم. ارجعها غصب عنها. مش كفاية اللي حصل سامح: اه غصب عنها. انت تروحلها ولو مخرجتش انت تدخلها الاوضة دي مراتك وشوية حب وحنيه وخدها في حضنك وربنا هتنزل بيها في ايدك مهاب:اتنهد. يا ريت كان الموضوع سهل. كدة بس اللي حصل مش قليل انا ضربتها عارف يعني ايه ضربتها وكنت هموتها هي وابني. انا خلاص يا سامح. بجد تعبت مش قادر علي بعدها اكتر من كدة هموت و**** هموت. وحشتني اوي سامح: و**** انا مش عارف اقولك ايه علي فكرة هي كمان هتتجنن عليك. ندي بتقولي مش بتبطل عياط. وعلي طول بتقولها انك واحشها بس لسة موجوعة من اللي حصل مهاب: هي بس تحن وانا و**** اعوضها وانسيها كل حاجة. بس ترجعلي انا مش عارف اعمل اي حاجة في حياتي. حتي النوم بقي صعب عليا وهي مش جنبي. اقولك علي حاجة ومتتريأش عليا. سامح: قول وهو ده وقت تريأة مهاب: انا علشان اعرف انام. باخد البيرفيوم بتاعها. واحط منه علي الخدة. واخدها في حضني علشان احس بيها. نغم دي روحي يا سامح روحي. وبعدها عني ده اكبر عقاب انا اتعاقبته في حياتي. سامح: اتنهد هقولك ايه **** يهديها. مهاب: سامح اوعي تكون بتخليها تخرج لوحدها في اي وقت سامح: متقلقش. انا منبه علي طنط سهام مينزلوش من البيت الا لما تقولي وانا اروحلهم. ووصلهم ولو مشغول امجد بيوصلهم. مهاب: يارب يهون بقي وترجعلي واطمن عليها في حضني . عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة التاسعة والعشرون٣ قوس أيمن في السخنة امام يخت كبير واقف مهاب ونغم. مهاب: هههههههههه. و**** عيب عليكي تبقي متجوزة مهاب عز الدين وخايفة تركبي يخت في البحر. نغم: اتريأ زي ما يعجبك بردوا مش هركب. انا اصلا بخاف انزل البحر علي الشط.تقوم حضرتك. عايزني اركب يخت وتدخل بيا في وسط البحر حرام عليك. انت عايزني اولد وانا في الخامس. من الرعب مهاب: طيب و**** لتركبي وكمان هتنزلي المياه ايه رأيك بقي نغم:برجاء طفولي. بلاش يا هوبا وحياتي وحياتي. مهاب: هههههههه و**** ابدا. واطلعي بمزاجك احسن ليكي بدل ما شيلك انا نغم: بتدبدب برجلها زي *******. و**** حرام كدة ايه الافتري ده مهاب: هاه قولت ايه هتركبي ولا نغم: خلاص هركب. بس امسك ايدي مهاب:ههههههه يا لهوي علي التلاكيك. مش قادرة تصبري لحد ما نركب نغم: زغدته. في كتفه. اسكت هو انا ناقصاك مهاب: ههههههه. خلاص اشيلك وامري لله. مع انك تقلتي الشهرين اللي فاته دول. نغم: كدة ماشي شيل بقي. مهاب: شالها. ومشي بيها وباسها من خدها وشوشها. علي فكرة انتي احلوتي لما تقتلتي اوي نغم: ابتسمت. قليل الادب مهاب: هو انتي لسة شوفتي قلة ادب. ده مش بعيد يطب علينا خفر السواحل نغم: هههههههههههه علي اليخت مهاب: سايق اليخت ونغم ماسكة في دراعه. هههههههه يخربيت الجبن يا ناس. نغم: اه جبانة هاه مهاب: جبانة جبانة بس بحبك. نغم: بثقة. طب ما انا عارفة مهاب: كدة. ماشي ليكي حق ما مهاب بذات نفسه. **** ليكي وسيبلك قلبه تلعبي بيه.ليكي حق تتغري نغم: و**** علي ايه يعني. هو مفيش غيرك وسيم وجميل وعنيه رمادي تجنن مهاب: هههههههه. **** ده انا بتعاكس بقي نغم: ههههههه ايوة طبعا بعاكسك.وهو فيه غيرك يستاهل يتعاكس مهاب: لفلها وحضنها وقربها ليه. وبخبث. طيب قوللي بقي. ايه اللي عاجبك فيا تاني غير عنيا. نغم: اممم. كتيير. مهاب: احب اعرف نغم: اتعلقت في رقبته. وبصت في عنيه. كل حاجة فيك. رجولتك شخصيتك. قلبك. قوتك. وبدلع حنيتك. وملامحك اللي تخطف القلب. حبك ليا خوفك عليا. كل حاجة فيك عجباني ومجنناني. مهاب: ضمها اكتر وشالها. الكلام ده ملوش غير رد واحد. نغم: ابتسمت. اللي هو ايه مهاب: تعالي جوا في الاوضة وانا اقولك كل كلمة بالتفصيل١٠ نقطة في القاهرة في المستشفي في مكتب ادم أدم قاعد مشغول . والباب خبط أدم: ادخل. سهي :دخلت وقفلت الباب. مساء الخير يا دكتور ادم ادم: مساء النور يا دكتورة سهي. اتفضلي خير في حاجة سهي: ايه لا اه. كنت عايزة بس اراجع مع حضرتك الفصول اللي خلصتها في الرسالة بتاعتي. ده يعني لو حضرتك معندكش مانع ادم: لا ابدا. مفيش مشكلة اتفضلي انا معاكي. سهي: احمم. تمام وابتدت. سهي تراجع مع ادم وتسأله وهو يصححلها بعض النقط. وبعد حوالي ساعتين. سهي: ياه انا عطلت حضرتك كتير. انا اسفة جدا. . عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة الثلاثون٣ قوس أيمن مهاب ونغم رجعوا وهما نازلين من اليخت نغم نازلة ومهاب ماسك ايديها وبيرجع بظهره علشان يخالي باله منها. مهاب: علي مهلك خالي بالك. مش كنت شيلتك احسن نغم: لا خلاص انا كويسة. وكمان انت ناسي ان انت ايديك اتجرحت قبل ما نيجي . كانوا وصلوا خلاص للمرسي. مهاب: يا روحي ولا يهمك. انجرح اموت المهم انتي وحبيب بابا تبقوا بخير نغم: ابتسمت. بس فاجأة ابتسامتها راحت لما سمعت صوت رصاص ولقت مهاب غمض عنيه. بس مهاب مش سهل يقع تحامل علي نفسه وعلي الرصاصة اللي تخدها في ظهره. وطلع مسدسة بسرعة ولف وخبي نغم وراه كان كل همه انها متتأذيش. وال ما لف لقي عدنان وماسك مسدسة ومصوبه لمهاب. عدنان: كنت مستنيك. لحد ما ترجع. يارب تكون انبسط علشان دي اخر حاجة هتعملها في حياتك. مهاب: صوب علي عدنان وضربه بالنار. عدنان: الرصاصة جات في كتفه. وضرب هو كمان علي مهاب اللي كان بيبعد بنغم وهي وراه عايز يخبيها بعيد عن المواجهة دي. واول ما خباها بعيد جنب اليخت ولف وهو بيتألم من الرصاصة اللي ظهره. لقي عدنان قدامه وصوب علي مهاب 3 رصاصات ورا بعض. مهاب وقع وخلاص مش قادر يقف. في الوقت ده سامح كان وصل وضرب عدنان بالنار وموته. نغم:كانت بتحرك راسها بزهول وهي مش مصدقة اللي هي شايفاه. وجريت علي مهاب وقعدت جنبه وخدت راسه في حضنها. وهي بتصرخ نغم : لا لا متموتش علشان خاطري . مهاب لا مهاب: كان بياخد اخر نفس ليه. نغم انا اسف نغم: ششششش اسكت متتكلمش انا هويك المستشفي وهتعييش لا انت مبنفعش تسيبني لا مهاب: وهو بيقطع الكلمات. نغم الوصية يا نغم نفذيها لو كنتي بتحبيني. نغم: بتبكي وتصرخ. لا قلتلك هتعيش مفيش وصية. انا مقدرش اعيش من غيرك لا وحياتي متسبنيش مهاب: بحبك ومحبتش غيرك. افتكريني يا نغم اوعي تنسي مهاب. ودي كانت اخر كلمة قالها مهاب ومات 😣😣😣😓😓😓😓😓😤😤😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞 نغم :لا لا انت وعتني مش هتسيبني لا وهي بتهزه جامد لا متنمش كدة قوم مش مهاب اللي يقع كدة اقوم . انت قلتلي انك اسد والاسد ميقعش كدة لا مهاب مهاب علشان خاطري قوم لا وحياة ابننا قوم مين اللي هخلي باله مننا اه اه اه مهاب رد عليا رد عليا سامح كان قاعد جنبه ودموعه مطر ومش عارف يتكلم قرب منه وحضنه ليه ليه سيبتني يا صاحبي ليه. احنا طول عمرنا مع بعض. احنا اتفقني نفضل سوا ليه خلفت وعدك وسيبتني ليه. نغم : شدته منه. لا مهاب عايش مامتش. سامح تعالي نوديه المستشفي هو هيقوم زي المرة اللي فاتت ايوة انا عارفة ارجوك ارجوك بسرعة سامح: خدها في حضنه. وهو بيبكي. مهاب مات يا نغم مات خلاص نغم: بتعيط وتصرخ وتعافر في حضنه وتضربه بإيديها. لا لا كداب مهاب عايش مهاب مش ممكن يسيبني لا اوعي وزقته. وحضنت مهاب. مهاب ليا وبس ومش ممكن يموت لا مفيش حاجة هتخده مني حتي الموت لا وفضلت نغم حاضنة مهاب لحد ما جات الاسعاف علشان تاخد مهاب. وسامح مكنش قادر يبطل بكي هو كمان ولما جم يا خوه من حضنها كانت بتصرخ وماسكة فيه. نغم : لا سيبوه محدش هياخد حبيبي مني لا سيبوه . سامح قولهم يسيبوه علشان خاطري. سامح: شدها لبعيد. علشان خاطري انتي اهدي كفاية خلاص يا نغم لازم يخادوه نغم : بزقه بعيد وهي بتصرخ وبتمد ايديها عليه عايزة تمسكه. لا محدش هيخدوا مني مهاب مهاب متسبنيش وحياتي لا قوم بقي قوم . وق في الحظة اللي شافتهم بيحطوه جواه الكيس وبيقفلوه. نغم متحملتش. ووقعت واغمي عليها. سامح:لحقها وشالها. نغم نغم ووداها المستشفي بسرعة علشان يطمن عليها. وكانت حالتها صعبة ومش بتفوق سامح نقلها القاهرة في المستشفي عند ادم. نغم جالها نزيف نتيجة الانفعال الزايد وجالها انهيار عصبي حاد من الصدمة ودخلت في غيبوبة حوالي اسبوعين. وده بيحصل لما الانسان بيتحط تحت ضغط عصبي شديد ويبقي عايز يهرب من الواقع لانه مش قادر يتحمل الصدمة اللي هو فيها. والبيبي كمان المرة دي كان قوي زي ابوه ومنزلش ولا ساب امه لوحدها. واتحمل معاها الصدمة والوجع والالم. وبعد الاسبوعين دول نغم لما فاقت لقت نفسها في اوضة في المستشفي. وامها قاعدة جنبها وندي وادم كمان . عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة الواحدة والثلاثون٣ قوس أيمن بعد ما نغم فقدت وعيها كلهم جريوا عليها واولهم أدم قرب منها علشان يفوقها ويشيلها. بس سامح منعه. سامح: مسك ايد ادم بغضب. استني انا اللي هشيلها وبعده عن نغم وشالها هو ودخلها الاوضة ودخلت وراه سهام ودولت. ندي : كانت مستغربة وغيرانة من غضب ونرفزة سامح واللي عمله. يا تري يا سامح كل ده علشان اخت مراتك واللي كانت مرات صاحبك. ولا فيه حاجة تانية وانا مكنتش واخدة بالي. بس لقت ان ده مش وقته. ودخلت وراهم الاوضة كريم : اسمحولي يا جماعة انا مش همشي قبل ما اطمن علي مدام نغم. الدكتور حسين: طبعا يا ابني مفيش مشكلة. اللي حصل ده طبيعي نتيجة الصدمة. ان شاء **** تكون بخير كريم: دكتور أدم. اتفضل وادالو جواب أدم: اخده منه. ايه ده كريم: ده جواب . مهاب كان سايبهولك وقالي اسلمهولك بنفسي ادم: هز راسه. متشكر . وشاله. في أوضة نغم سامح : ساند نغم علي صدره وبيحاول يفوقها. نغم نغم هاتي يا ندي اي بيرفيوم بسرعة ندي: غيرانة. مسكت ايده بغضب. خلاص سيبها وقوم احنا هنفوقها سامح: حس انه اندفع. زيادة عن اللزوم وده اثار غيرة ندي. نيم نغم علي المخدة وقام. انا قلقان عليها يا جماعة اروح اجبلها دكتور دولت: ازي دكتور وأدم موجود. انا هندهله يجي يفوقها. وخرجت ندي: سامح ممكن تخرج بره لحد ما الدكتور ادم يكشف عليها اظن ما ينفعش تفضل موجود سامح: كان متغاظ اصلا من ادم. وخرج وقابل ادم عند الباب. وبغضب وهو بيجز علي سنانه. تكشف عليها وتفوقها وتخرج بسرعة فاهم ادم: بحزن هز راسه. ودخل لنغم أدم فوق نغم فعلا بس اول ما فاقت قعدت تصرخ وتزعق نغم : ابعدوا عني سيبوني. انا عايزة اموت. انا عايزة اروح لمهاب. حبيبي ليه سيبتني ليه ليه. ابعدوا انا مش عايزة اشوف حد مش عايزة اكلم حد سيبوني بقي حرام عليكم يا رب اموت بقي انا تعبانة تعبانة. ولسة بتصرخ أدم: حاولوا تهدوها وانا. طلبت من الصيدلية حقن وادوية وان شاء **** هتبقي كويسة سامح: لما سمع صريخ نغم. اتنرفز ودخل بسرعة. ومسك ادم من هدومه. انت عملتلها ايه خلتها تصرخ ليه امشي بره ندي: وقفت بينهم. في ايه يا سامح الدكتور ادم معملش حاجة هي اللي منهارة. وهو بيستعدها وهيديها حقنة مهدئة بس لما الصيدلية تبعتها. ممكن تخرج بقي لو سمحت سامح: بصلها بغيظ. هخرج بس هو كمان يخرج لحد ما الداء يوصل وخرج سامح وادم سامح : بيكلم نفسه. هو فيه ايه انا ليه بعمل كدة معقول غيران عليها. ايوة وماغرش ليه دي كانت مرات اخويا وصاحبي. ايوة بس هو اللي طلب انها تتجوز ادم. تؤتؤ انا حاسس ان الموضوع في حاجة لو كان كدة ليه مهاب مقليش ليه خبا عليا. ايوة بس هو قالي علي الوصية بس مقليش هي ايه. اوففففففف. انا مش طايق ادم ده في الوقت ده وصل الدواء واخده ادم وداخل لنغم سامح: وقف قدام الاوضة. وبيكلم ادم بغضب واضح. تدخل تديها الدواء وتخرج سامع. ادم: بتحدي بعد مابقي مش متحمل طريقة سامح. اظن ده شئ ميخصكش انا سكتلك قبل كدة بمزاجي لكن انت زوتها اوي سامح: اسمع انت لازم تفهم انك مش هتتجوزها. علي جثتي فاهم خرجت ندي وسهام ودولت علي صوتهم. دولت : لو سمحت يا سامح يا ابني مش وقته الكلام ده خليه يدخل يديها الدواء دي حالتها صاعبة. ونأجل اي كلام تاني لبعدين. سامح: اتفضل. بس زي ما قولتلك ماتنساش دخل أدم لنغم وادالها الحقنة والدواء وابتدت تهدي شوية. برة الاوضة ندي: بغيظ. سامح ملكش دعوة بأدم. ولما نروح لينا كلام تاني بس كفاية لحد كدة لو سمحت. سامح: يعني ايه بقي انتي موافقة علي الكلام ده . ندي: و**** ده شئ يخصها هي وهي اللي تقرر. عن اذنك هدخل اشوفها كريم:سامح كنت عايزك. لوحدنا سامح: اخده في البلكونة. خير يا كريم فيه ايه كريم: انا كنت عايز اقولك. ان مهاب لما كتب الوصية اول مرة. كان موصي انك انت اللي تتجوز نغم. بس لما اتجوزت ندي اختها. جالي ولغي الوصية. وقبل ما يسافر اخر مرة جالي تاني وكتب الوصية الجديدة. سامح: معقول. ورجع يفتكر يوم كتب كتابه مهاب ونغم. لما مهاب قبل العملية اللي كانوا طالعينها. قالوا لو جرالي حاجة تروح لكريم المحامي بس وقتها سامح قاطعه ومخلهوش يكمل. ايوة صح يومها كان عايز يقول حاجة وانا قاطعته. كريم:اناقولتلك علشان حسيت بغيرتك علي نغم. وممكن تكون فكرت ان مهاب كان بيأتمن ادم اكتر منك. هو كان عايزك انت بس لما اتجوزت اختها مبقاش ينفع سامح: هز راسه بضيق. ايوة صح مبقاش ينفع. . عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة الثانية والثلاثون٣ قوس أيمن سهام: قامت مفزوعة علي صوت نغم وصريخها. ورتحتلها اوضتها. مالك يا نغم في ايه نغم: بتتألم بموت يا ماما. ااااااه مش قادرة. انا خلاص شكلي بولد. الحقيني سهام: حاضر ثواني هكلم ندي و سامح٩ نقطة الو يا ندي فين سامح ندي: سامح في مأمورية مش هنا في ايه. سهام: نغم بتولد واحنا لوحدنا. خلاص انا هتصرف. سلام حصلينا علي المستشفي وقفلت سهام واتصلت بأدم٩ نقطة الو ايوة يا ادم يا أبني اسفة قلقتك أدم: لا طبعا ولا قلق ولا حاجة طمنيني نغم بخير سهام: الحقني يا ابني نغم بتولد وانا لوحدي وسامح في مأمورية. وامجد انت عارف مسافر. أدم: طيب اهدي بس انا هتصل بالمستشفي وابعتلها عربية تاخدها وانا هستناها في المستشفي سهام: متشكرة اوي يا بني مع السلامة ودخلت لنغم اللي عمالة تتوجع من الالم . استحملي هانت بس متقلقيش مش هتولدي دلوقتي هي اول مرة بتبقي صعبة كدة نغم: ااااه. هموت يا ماما. فينك يا مهاب سيبتني انا وابنك ليه سهام: يا بنتي انتي في ايه ولا في ايه نغم : بتعيط. لو كان مهاب جنبي مكنتش هتوجع كدة انا عارفة. سهام: يا بنتي استهدي ب**** مهاب خلاص مات وانتي لازم تخلي بالك من نفسك ومن وابنك اللي جاي ده وبعد شوية جات عربية المستشفي واخدت نغم وراحت المستشفي وولدت وبعد الولادة في اوضة نغم ادم شايل البيبي ومبتسم. نغم : بصوت واهن. متشكرة اوي يا ادم قلقناك من نومك. ادم: انتي بتشكريني علي ايه. انا كان لازم اكون جنبك في اللحظة دي . بس تعرفي بيبي جميل اوي نغم: هاتوا انا عايزة اشوفه. ولما اخدته. بصتله وعيطت. حبيبي ده انت شبه بابا مهاب بالظبط سهام : هو لسة شكله بان يا نغم نغم :ايوة و**** شبه حتي شوفي ادم: احمم اه فعلا في شبه كبير من مهاب **** يرحمه. قوليلي هتسميه ايه نغم: انس. علشان يكون ونيسي في من بعد مهاب. هو اللي فاصلي منه ادم :بحزن. اه طبعا معاكي حق وبعد يومين خرجت نغم ورجعت البيت وادم. كان بيروحلها كل يوم ويطمن عليها هي وانس. وبعد شهرين ادم كان لسة مصر علي طلبه للجواز من نغم بس هي كانت لسة محتارة ومش عارفة تاخد قرار. وفي يوم سامح راح يطمن علي نغم وانس وسهام. سهام: اهلا يا سامح تعالي اتفضل. اومال فين ندي سامح: لا انا جاي لوحدي قلت اعدي عليكم قبل ما اروح واطمن علي نغم وانس سهام: تعالي اهم قاعدين اهم وانا هروح اعملك قهوة سامح: متشكر اوي. ودخل قعد جنب نغم. عاملة ايه يا نغم طمنيني عليكي نغم: اتنهدت. هكون عاملة ايه اهو عايشة وخلاص سامح: مسك ايديها. نغم انا جنبك ومعاكي اعتبريني زي امجد مش علشان هو مسافر وعايش حياته برا. تحسي انك لوحدك من بعد مهاب. انا عمري ما هسيبك. انتي وانس في عنيا نغم: ابتسمت. متشكرة اوي يا سامح انا عارفة انت كنت بتحب مهاب قد ايه سامح: وبحبك انتي كمان نغم: ؟؟ايه سامح: احمم ايوة مش بقولك اني تخوكي زي امجد بحبك زي اختي في ايه مالك نغم:لا ابدا. المهم انت عامل ايه وندي ومهاب حبيبي وحشني اوي سامح: كلهم بخير. نغم انتي قررتي ايه في موضوع ادم نغم: مش عارفة. بس انا عندي شرط لو ادم وافق عليه وقتها بس ممكن اقبل واتجوزه وانفذ وصية مهاب سامح: شرط ايه يا نغم. نغم: انا هقولكم كلكم علشان لازم ادم يقبل قدامكم وتبقي شاهدين علي الكلام ده سامح: ارجوكي يا نغم قوليلي شرط ايه نغم: اني انا وادم نكون متجوزين علي الورق بس لكن انا عمري ما هكون مراته ابدا. انا مفيش راجل ممكن ياخد مكان مهاب ابدا سامح: ابتسم. تمام وانا معاكي ولو رفض يبقي احسن وانا و**** هحطك في عنيا انتي وانس. وباس ايديها انا جنبك ومش هسيبك. نغم : اتكسفت. وشدت ايديها منه. بس تفتكر ادم ممكن يوافق علي الشرط ده. . عنوان 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٣ قوس أيسرالحلقة الثالثة والثلاثون٣ قوس أيمن وعدي تقريبا 6 شهور علي جواز نغم وادم. وادم كان اتعلق بنغم وانس جدا ومكنش بيعرف يقعد من غيرهم وانس كمان اتعلق بأدم وكان بقي عنده 9شهور وكان بيسكت معاه وادم كان طول الوقت قاعد معاه وبيلعبه. لكن علاقته بنغم زي ما هي كل واحد في اوضة وفي يوم ادم بيلعب مع انس. ونغم حضرت العشاء نغم: يالا يا ادم العشاء جاهز ادم: حاضر جاين اهو. تعالي بقي يا بطل علشان نتعشي مع مامي الحلوة دي. اه يا انس نفسي تبقي مراتي زي ماهي مامتك كدة. تفتكر اليوم ده هيجي. انس: كان بيضحك. ادم: ههههههه وانا بتفائل بضحكتك دي تعالي بقي نروح لماما بدل ما تحرمنا من العشاء علي السفرة نغم: هات انس يا ادم علشان تعرف تاكل ادم: هو احنا كل يوم نقول نفس الكلام. يا سيتي انا مش بعرف اكل الا وهو معايا. نغم: بس كدة انت مش بتاكل كويس ادم: ابتسم. وبص في عنيها. انا احسن اكل باكله وانتي معايا انتي وانس نغم:احمم. طيب اتفضل ادم: لا باشميل ايه الكرم ده. علي فكرة انا عمري ما اكلت باشميل زي بتاعك. انتي استاذة نغم: ابتسمت بحزن. مهاب كان بيحبه اوي. وكان دايما يطلبه مني ادم: راحت منه الابتسامه. **** يرحمه نغم: **** يرحموا. وفضلوا علي الحال ده كل يوم ادم بيحب فيه نغم اكتر ويتمناها اكتر بس مش قادر يقرب منها. بس كانوا بيقربوا من بعض كل يوم عن اللي قبله وادم كان بيساعد نغم في الرسالة بتاعتها وكانوا بيقضوا وقتهم مع بعض في المستشفي وكمان البيت ونغم كانت معجبة بشخصية ادم وهدوءه . وفي يوم كانت نغم في الحمام بتاخد شاور. وانس كان نايم بس صحي وهي جوا. وخرجت بسرعة تشوفه. ولقته وقع من علي السرير خافت عليه وشالته وجريت علي المطبخ. تجيب ثلج تحطهوله. وناسية انها بالفوطة بس بس ادم مكنش موجود لكن رجع في الوقت ده. ولما دخل اتخض من صريخ انس دخل بسرعة يجري لقي نغم في المطبخ مع انس بتخطله الثلج وهو بيعيط. ادم وقف متنح ومسهم قصاد نغم . هو اول مرة يشوفها كدة حتي شعرها كانت بتقعد معاه بال****. ادم فاق من سراحانه. وقرب منها ادم: احمم ماله انس نغم: بقلق. وقع من علي السرير وراسه ورمت. وانا حطيتله ثلج ادم: طيب اهدي ومتقلقيش انا هطمن عليه هاتيه. وهو بياخده منها مسك ايديها وكان قريب منها. وبصلها وهو بيتأمل فيها وفي جمالها. تعرفي شعرك حلو اوي ليه بتخبيه عني نغم: اتصدمت وبصت علي نفسها. واتكسفت انها كانت واقفة كدة وكانت ناسية نفسها. جريت بسرعة علي الاوضة. ادم: ابتسم. مش ممكن جميلة بشكل. تعالي يا استاذ لما نشوف شقوتك دي هتعمل فيك ايه. بس ياريت بابا ادم يتشاقي زيك كدة. بس مامي تحن انس: بطل عياط وضحك ادم: مش بقولك بتفائل بضحكتك. تعالي يا حبيب بابا نغم : دخلت اوضتها. وكانت مكسوفة جدا. انا ازاي وقفت كدة بس . بس هو ادم هيخلف وعدوه ولا ايه ده كان بيبصلي بصات غريبة. اه بس ادم انسان متحضر مفتكرش انه ممكن يتهور ويعمل حاجة. غصب عني ايوة بس انا ليه حسيت احساس غريب وهو قريب مني. ايه ده لا لا انتي اتجننتي. ومهاب معقول تخوني مهاب لا مش ممكن ولبست نغم هدومها وحجابها.وخرجت لادم وكان بيلعب مع انس. ادم: ابتسم. تعالي هو بقي كويس متقلقيش. نغم: ابتسمت. الحمد لله. ادم: احمم. نغم هو انتي ليه لحد النهاردة بتقعدي معايا بال**** انا جوزك علي فكرة مش حد غريب نغم: ايوة بس احنا اتفقني ان ٢ نقطة ادم: قاطعها وهو انا قلت ايه بس انا بقول متشوقيش علي نفسك بلبس ال**** في البيت عادي مش حرام يعني نغم : ان شاء **** **** يسهل و بعد مرور سنة كاملة علي جوازهم كانوا اخدو علي بعض كتير واتعلقوا ببعض بس نغم بتحارب نفسها ومش عايزة تنسي مهاب. بس ابتدت تتعلق بأدم ووجوده معاها. وفي يوم كانت نغم نايمة بالليل وحلمت حلم غريب بمهاب حلمت انها وسط مكان مخيف وفي ذئاب كتير بتقرب منها وهي خايفة وبتنده علي مهاب. ولقته واقف بعيد. وكان بيبصلها ويبتسم وهي بتندهله نغم: مهاب الحقني انا خايفة مهاب: مقدرش انا خلاص مش بإيدي اعملك حاجة. اندهي لادم يا نغم نغم: مهاب الذئاب بتقرب انا خايفة ارجوك مهاب: اندهي لادم يا نغم اندهيله هو اللي يقدر ينقذك مش انا. انسي يا نغم انسي نغم : لقت الذئاب بتقرب خافت وصرخت. وقعدت تنده علي ادم . ادم ادم ادم : كان لسة صاحي في اوضته وسمع صوت نغم بتنده عليه. راح علي اوضتها بسرعة وفتح الباب ودخل لقاها نايمة وبتحلم وعمالة تصرخ وتنده عليه. قعد جنبها وحاول يصحيها علشان تفوق. نغم نغم اصحي انتي بتحلمي فوقي يا نغم نغم:فتحت عنيها وصحيت وهي بتنهج من الخوف ولقت ادم. ورمت نفسها في حضنه. وعيطت ادم: اتفاجأ من حضنها ليه وقلبه دق. هو كان بيتمني اليوم ده من يوم ما شافها. حضنها هو كمان وطبطب عليها.و حس ان دي اول مرة يحس انها مراته خصوصا انها بلبس النوم. وفضل حاضنها. بس اهدي انا جنبك متخفيش نغم: رفعت راسها, واتكسفت. انا اسفة ادم: اسفة علي ايه بس . عنوان, 3
 
بقلم ريحانة الجنة ٢ قوس أيسرالحلقة الرابعة والثلاثون والاخيرة٢ قوس أيمن في بيت مهاب ونغم مهاب صحي من النوم مفزوع وبينهج ويزعق لا لا يا نغم نغم ادم لا يا نغم . نغم: صحيت مفزوعة. خير يا حبيبي مالك في ايه مهاب: قعد يبصلها ويبص لنفسه ومش مصدق. هو انا ممتش انا عايش صح نغم: بعد الشر عليك يا روحي لا طبعا انتي بخير مالك ليه بتقول كدة بس مهاب: يعني عدنان مقتلنيش وانتي متجوزتيش ادم صح نغم: حطت ايديها علي راسه. حبيبي انت سخن عدنان مات من 4 شهور لما كنا في السخنة وسامح قتله انت نسيت. مهاب رجع فلاش باك مهاب ونغم نازلين من اليخت ووصله المرسي ومهاب كان نازل بظهره علشان يخلي باله من نغم. وفاجأة سمعوا صوت رصاص. مهاب طلع مسدسه ولف بسرعة علشان يخبي نغم وراه لقي عدنان واقع مقتول ووراه سامح بيشيل مسدسة ومبتسم سامح: حبيب قلبي يارب تكون انبسط مهاب: ايه اللي جابك والزفت ده عرف مكاني ازاي سامح: اصل مراد كلمني النهاردة وقالي ان جاتلوا معلومات ان الغبي ده عرف انك هنا وجاي يستفرد بيك خت عربيتي وجيت بسرعة وطبعا بتصل بسياتك والمدام تليفونتكم نايمين في العسل زيكم. ولما سألت عليك قالولي انك في البحر قعدت استناك ولمحت الحيوان ده بيصوب عليك ادتهالوا كانت الرصاصة من نصيبه هو.بس ايه رأيك نشين انا صح مهاب: اخد سامح في حضنه. حبيبي انت صاحب عمري تاني مرة تنقذ حياتي سامح: انت اخويا مش بس صاحبي و**** كنت مستعد اخدها بدالك. المهم دلوقتي انك بخير. الحق نغم مالها مهاب:جري علي نغم لقاها بتعيط وبتترعش. حضنها مالك يا قلبي في ايه. نغم:لما صوت سمعت الرصاص افتكرت ان انت اللي انصبت مهاب: ضمها لي اكتر وابتسم حبيبي للدرجة دي خفتي عليا. بس الحمد لله جات سليمة اهدي بقي انا كويس اهو تعالي علشان نروح الشاليه. سمسم خد الجثة دي في ايدك وانت ماشي سامح: طيب يا خويا ماناس تروح تتروق وناس تشيل جثث. **** يهدك. بقولك ايه بيتوني معاكم النهاردة مهاب: وحياة امك ما انيمك في وسطينا احسن. سامح: هههههههه ياريت مهاب: امشي من قداني بدل ما انيمك جنبه سامح: هههههههه خلاص ماشي اشوفك في القاهرة سلام ورجع مهاب من شروده. مهاب: اه صحيح. يعني انتي متجوزتيش ادم مش كدة نغم: يا مهاب حرام عليك انت بقالك 4 شهور هاريني احلام مهببة. ادم مين ده بس اللي اتجوزه. ده كان حلم يا حبيبي مهاب: رمي نفسه علي المخدة. اه يا نغم ده كان كابوس مش حلم كل الاحلام اللي فاتت دي كوم والحلم ده كوم تاني يا نهار اسود دانا شوفت بالاواي. وسيادتك عملتيلي فيها حزينة في الاول وبعدين روحتي اتجوزتي ادم. لا وكمان ابني يقولوا يا بابا ده انتي يومك اسود النهاردة نغم: ههههههه اتجوزت ايه وابنك مين بس. اذا كنت انا حامل في تؤم بنتين مهاب: اه صحيح انت مش حامل في ولد اومال الواد انس ده جه منين نغم: من احلامك. اهدي بس كدة وروق مهاب: وجز علي سنانه. لا وكله كوم والوصية كوم تاني ال انا اوصيكي تتجوزي ادم. يا نهار منيل مع ان الوصية غير كدة خالص نغم: ليه هو انت كاتب وصية بجد. مهاب: مسح شعره. بصراحة اه بس طبعا مش كدة. انا اول مرة كتبتها يوم كتب كتابنا. كنت موصيكي لو انا مت قبل ما نتجوز وانتي لسة بكر. متتجوزيش من بعدي قصاد انك تورثي كل حاجة. علشان انا مش عايزك تكوني لغيري ابدا. نغم :بحنية. وانت كنت متخيل اني ممكن اتجوز غيرك. مستحيل مهاب: باس ايديها.انا بغير عليكي من نفسي يا نغم بس انا كمان قبل ما نسافر السخنة اخر مرة روحت وعدلتها نغم: ليه. مهاب: فاكرة اليلة اللي قضنها مع بعض عند مامتك لما جيت اصالحك.وانتي ليليتها قولتيلي انك حامل في تؤم بنتين نغم: ايوة فاكرة مهاب:تاني يوم قبل لما اجيلك روحت لكريم وكتبت وصيه جديدة. بوصيكي انك ماتتجوزيش راجل تاني وتخليه يربي بناتي من بعدي. وكمان انا عايزك تفضلي كدة لحد ما اقبلك في الجنة عايزك مراتي في الدنيا والاخرة لانك لو اتجوزتي من بعدي هتكوني في الجنه لاخر راجل اتجوزتيه في الدنيا نغم: حضنته اوي. حبيبي انا بحبك وو**** عمري ما هفكر في راجل تاني ابدا مهما حصل مهاب:ضمها اكتر نغم انا بحبك وبغير عليكي اوي اوي حتي لو مت ومش هبقي معاكي غيران من دلوقتي نغم : متخفش عمرها ما هتحصل ويارب انا اموت قبلك مهاب:متقوليش كدة انا مقدرش اعيش من غيرك. نغم:ابتسمت. قولي بقي ايه حكاية ادم وليه هو بالذات اللي كل شوية تحلم اني اتجوزته مهاب:جز علي سنانه. وليه السيرة المنيلة دي ده انا هاين عليا اخنقك بقي رايحة تحمية وتاخديه في حضنك نغم:ههههههههه انا و**** مظلومة مهاب:بتضحكي. لا والا بقي وانتي حاجزاله في الفندق وعملاله جو رومانسي. جايباله ورد وشموع ده يومك مش طالعله شمس النهاردة ده انتي عمرك ما عملتيها معايا نغم: هههههههه وانا مالي انت اللي كنت بتحلم مهاب: اه يا نغم ده كان حلم منيل وربنا. والابقي ابن فريال وحياة امه لربيه. عنوان 3
 

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%